Thursday 4 October 2012

Mencuba mencari

Assalamualiakum dan selamat sejahtera

Sudah lama saya tidak 'update' blog saya dan baru ini saya mula menulis/mengarang semula. Banyak hal dan dugaan yang ditempuhi sepanjang hidup dimuka bumi ini namun ini hanya sedikit sahaja  / sebahagian. Ini kerana ramai lagi orang yang hidupnya lebih banyak dugaan yang bertubi-tubi berbanding saya. Saya sedar umur saya masih mentah untuk mengenal dunia, tapi saya berharap saya tak baru dalam mengenal ALLAh.

Ada sorotan cerita yang ingin saya kongsi kepada pembaca sekalian iaitu dugaan saya dalam kehilangan barang yang saya sayang kerana itu adalah pemberian dari kedua orang tua saya. Saya kehilangan sebuah 'laptop' ataupun komputer riba jenis AceR. Sebenarnya saya tak risau sangat barang itu hilang tapi saya terkilan kerana laptop itu ibu bapa saya agak susah nak belikan pada ketika itu. Tetapi kini hilang begitu sahaja kerana rumah sewa saya dimasuki orang. aduhaiiiii~~~~


Seperti dalam gambar diatas itulah saya punya laptop. Mungkin jodoh saya dengan laptop itu tak panjang lebih kurang 2 tahun setengah sudah saya gunakan. 

Ketika itu saya sedang tidur-tidur ayam tapi tak sedarkan diri kerana terlalu letih diamana ketika itu berada di bilik tidur utama dan kawan ada ada di ruang tamu bersama laptopnya juga sedang nyeyak tidur. Pintu rumah ketika itu terbuka luas. kejadian berlaku lebih kurang 6 petang. pencuri berkenaan masuk dengan kadar yang saya boleh jangka agak cepat dan ambil mana yang sempat sahaja iaitu laptop sayalah.Tapi charger ada. May be mat hisap kot. hurmmmm lepas pencuri tersebut keluar kawan depan rumah sewa saya ternampak pencuri tersebut dalam keadaan mencurigakan. terus bertandang ke rumah saya dan menayakan ada apa2 benda hilang tak?. terus saya check tegok2 laptop tak ada,,,hhuhuuhu sedih....

laporan polis pun sudah dibuat dan hanya berdoa dan ikhtiar mana yang mampu.

Post ini kira meluah perasaan la hurmmm############@@@@@@@!!!!$$$%%%

WASALAM...

No comments:

Post a Comment