Sunday 23 June 2013

Pengurusan & kesyukuran

Assalamulaikum salam sejahtera salam 1 malaysia salam amanjaya

Download jerr

Kita sebagai manusia memang tidak akan puas dengan apa yang ada nak lagi dan lagi....sebagai contoh kita dah bergaji Rm 2K belum dapat dulu uoihh cukup nei boleh beli tu beli nei namun bila dah dapat  tolak tambah tolak tambah rasa macam tak cukup lagi.

Kita sebenarnya lupa bahawa kita benar-benar tak ikhlas dan tidak bersyukur dengan apa yang kita dapat...saya jamin bila kita bersyukur dengan bersungguh kita cukup untuk membahagikan perbelanjaan wang kita dan apa sahaja yang kita perolehi kereta ke rumah ke 'anything'. 

Saya sendiri mengaku ada waktu ye saya alpa untuk bersyukur dengan rezeki yang Allah beri sehingga kita tidak menguruskan wang dengan baik dan membuatkan kita rasa tak cukup mungkin kita terlebih belanja kan. Itu saya hidup sorang tanggung perut satu. Jika dah berkeluarga entah la...mungkin ade rezeki lain...

Pucuk pangkalnya apa yang saya hendak kongsi bersyukur dan secara tidak langsung kita dapat menguruskan rezeki yang Allah beri kepada kita dengan baik dan hidup kita bahagia...Yang penting jangan lupa sedekah kat mana-mana pun.

Teringat 1 cerita Indonesia tadi petang katanya Allah akan uji kita dengan orang miskin akan bertandang kepada kita berkali-kali dalam jangka masa yang singkat minta sedekah..maksudnya sekali datang kita bagi dua kali datang ,,,? dan tiga kali datang....? Apa-apa pun mohon petunjuk....

sekian,,,, 

No comments:

Post a Comment